Eilinen meni ihan keveetä vääntäessä. Tänään olisi tarkoitus hoitaa kovempi harjoitus tuossa puolenpäivän tienoolla ja iltamassa yritän venyy vielä verkkailemaan. Aamullahan olen jo käynyt eninpiä unihiekkoja karistelemassa, joten taitaa tästäkin päivästä tulla ihan "työntäyteinen" tai ehkä paremminkin tien täyteinen.

Kerronkin tarinan yhdestä seikkailuista idän ihmemaahan. Olin vuosia sitten menossa rajalla muistaakseni harrastamaan kultuurimatkaa tuonne rajan toiselle puolelle, siis sinne bensapumppujen katveeseen. Varasin matkalukemiseksi Suomen historian 1939-1945, siinä jonossahan sitä lueskelin aikani kuluksi.

Tullitarkastuksessa Venäjän puolella hokasivat mun kirjani, ja siitä HELVETILLINEN AKAK sekä hulabaloo. Vissiin luulivat mua jonkin sortimentin vakoilijaksi, ku kirjassa oli kartta rajaseudusta sekä siinä sinisiä ja punaisia nuolia. Tarkastaja kävi esimiehensä juttelemassa, jolloin tuli selvyydeksi, että historian kirjahan se vain oli.

Tarkastuksen lopuksi tää rauli_tulli_heppu vielä kyseli: "mahtaakohan olla hyväkin toi sun kirjasi?" Miehän siihen: "aivan HELVETIN hyvä kirja. Kertoo nimittäin melkoisen tarkkaan, miksi en puhu venäjää tämän paremmin". Noin 2,5 sekunttia meni hepulta tajuta mun pointti, mut sain vastaukseksi kummiskin väkinäistä naurua. Itseänihän kommentti hymyilytti (huuto_yrjö_naurua) vähän reilummin.

Tän päivän tärkeimpänä pointtina on Itsenäisyyspäivän juhlistaminen, jokainen tehköön sen tavallaan, eli hyvää Itsenäisyyspäivää vaan kaikille.