Olen RASISTI, ainakin olen joskus ollut. Parikymppisenä olin HELVETIN ylpeä patriootti ja vihasin kaikkea ja kaikkia -eli olin RASISTI. Vihasin mustalaisia, ryssiä, neekereitä, homoja, eli suurin piirtein kaikkia.

Pikkuisen iän myötä liennyin ja aloin ajattelemaan elämää ja ehkä muutakin. Huomasin, että maailma on iso, ja paljon on saatu täällä aikaan, eikä kaikki saavutukset ole pelkästään ns meikäläisten tekemiä.

Olen jutellut juutalaiset, muslimien, tummien, kaukoidästä olevien kanssa ja olen huomannut, että ihmisen perusluonne on samanlainen, olipa hän minkämaalainen tahi värinen tahansa.

Nyt mittarissa on (melkein) kolmekymmentä ja ajatusmaailmani on muuttunut TÄYSIN erinlaiseksi. Mulle on ihan sama onko joku minkäkin värinen, uskoinen tai suuntautunut, itse ihminen itsessään ratkaisee millainen hän yksilönä on.(Sikäli aikakone toisi parikymppisen minut tähän päivään, niin juniori FG hakkaisi minulta ns paskat pihalle, koska olen epäkelpo yksilö, olisin juniorin mielestä liian humaani tai jotain.)

Olenkin miettinyt, että parikymppisenä minulla saattoi olla huono itseluottamus/tunto, ja sitä peitellessä piti vihata kaikkea sekä kaikkia. Iän tuomalla varmuudella nykyisin ei itseluottamukseni ole niin ohkainen, joten minun ei tarvitse enää vihata. Olenhan muuttunut nykyisellään äärettömän suvaitsevaiseksi PERKELE, eikä kukaan voi väittää toisin, sikäli väittää niin laitan pataan ja hakkaan paskat pihalle ;)

Tämä kirjoitus lähti siitä, että Hakkarainen oli sanonut neekeri-sanan. Minä mietin mielessäni, koska itsekkin olisin voinut jossain tilanteessa käyttää samaa sanaa(muutamia vuosia sitten), vaikka en enää olisikaan lukeutunut rasistiksi, saati ajattellut tai tarkoitanut sanomisillani pahaa (oli minun nuoruudessani mm neekerin suukkoja myynnissä, eikä ajateltu rasisitisesti).

Sinänsä jännää, että mustalaisia ei saa sanoa mustalaisiksi, vaan romaneiksi, neekereitä ei saa sanoa neekereiksi, vaan mustiksi tai tummiksi...ja jännää mustalaisia ja mustia. Kukaanhan ei tämän kirjoituksen pointtia ymmärrä, en edes itse...päässäni se on paljon kirkkaampana.

Itse en käytä n-sanaa, joskus käytän m-sanaa, mut minä ymmärrän Hakkaraista. Minä en tuomitse ketään(ei ole varaa), sillä olenhan nykyisin suhteellisen suvaitsevainen. Ne jotka hänet tuomitsevat, ovat mielestäni tietyllä tavalla suvaitsemattomia, samalla tavalla kuin rasistit kuunaan. Vaikeaa selittää, mut kirjoitan tämän jutun uudestaan sitten ku olen selvinpäin...SAATANA.